CarGarantie opnieuw partner van het Nationaal Automotive Congres


Thema: 0.0. Total reset

Ook in 2018 is CarGarantie weer partner van het Nationaal Automotive Congres. Dit tweejaarlijkse evenement voor de automotive sector kenmerkt zich door een inhoudelijk programma met topsprekers uit de nationale en internationale autobranche en uitstekende netwerkmogelijkheden voor het grote aantal deelnemers. De tweede uitgave van het congres gaat door op donderdag 17 mei in Amersfoort met als thema ‘0.0. Total reset’: hoe kan de autobranche omgaan met ontwikkelingen zoals emissieloos rijden, virtuele showrooms, zelfsturende auto’s en aftersales op afstand?

Luc Baetens, directeur Benelux van CG Car-Garantie Versicherungs-AG, zal in een workshop met het thema “Klanten binden in uitdagende tijden” over mogelijjkheden en kansen van klantenbinding praten:

Als de prijzen onder druk staan, je de hete adem van de concurrentie in de nek voelt, de kosten oplopen en de markt verzadigd is, heeft iedereen de mond vol van ‘Customer Relationship Management’. De meest uiteenlopende methoden doen de ronde, maar welke strategieën zijn echt efficiënt? Heel wat autobedrijven zouden meer uit klantenrelatie en klantenbinding kunnen halen. Want goed Customer Relationship Management levert de dealer aanzienlijk meer winst en een grotere voorsprong op zijn concurrenten op.
Zich bemoeien om de respectieve doelgroepen is zowat het eerste waaraan moet worden gedacht. De kwintessens daarvan is de doelgroepen via een gerichte informatie- en communicatiestrategie op de hoogte brengen van het eigenlijke aanbod. Bovendien moet op meerdere niveaus aan klantenbinding worden gedaan. Enerzijds zijn er de contractueel vastgelegde factoren; denk aan financiering, of nog, aan garantie- of serviceovereenkomst. Anderzijds zijn er de ‘zachte’ factoren. Onder die laatste categorie vallen persoonlijk advies, de klant tegemoetkomen of een vertrouwensrelatie met hem of haar opbouwen. Door relaties met de klant aan te knopen, ze te bestendigen en aan relatiebeheer te werken, dienen er zich verschillende strategieën aan die beletten dat klanten overstappen naar andere merken of dealers. De vraag of dat alles een autobedrijf wel iets oplevert, kan met concrete cijfers over de mogelijke gemiddelde omzet en winst van een trouwe klant worden beantwoord. Zelfs in een moeilijk klimaat kan het autobedrijf met heel gerichte klantenbindingsacties succes boeken.

Met de kortingscode 39NATI ontvangt u als partner van CarGarantie een korting van 50 euro op het aanmeldtarief.

Het team van CarGarantie verheugt zich op het evenement in Amersfoort en veel leuke en informatieve gesprekken met collega’s uit de branche!