CarGarantie verder richting succes:


versterking op directieniveau

Dr. Marcus Söldner trad per 1.8.2016 toe tot de directie van CG Car-Garantie Versicherungs-AG (CarGarantie). Hij is verantwoordelijk voor de activiteiten in Azië, CEE en West-Europa. Daarnaast komen ook de afdelingen Marketing en Productbeheer onder zijn leiding te staan.

De uitbreiding van het directieniveau is een gevolg van de gunstige evolutie van de onderneming en van de expansiekoers die ze, in het bijzonder in de Aziatische landen, vaart. Met 2,1 miljoen garantieovereenkomsten in de portefeuille, 234 miljoen euro aan geïnde premies in 2015 en, intussen 450 medewerkers, behoort CarGarantie binnen de autosector tot de internationaal toonaangevende spelers op het vlak van garanties en klantenbinding.

De voorbije vier jaar was Marcus Söldner algemeen directeur van Nissan Global Reinsurance Ltd. en leidde hij de garantieverzekeringsactiviteiten voor Nissan wereldwijd, goed voor meer dan 500 miljoen dollar aan premies op jaarbasis.
Hij startte zijn beroepsloopbaan binnen het managementprogramma van de onderneming Allianz en kreeg later de productontwikkeling voor de privé-autoverzekeraar onder zijn hoede. Van 2003 tot 2010 bekleedde Dr. Söldner verschillende functies bij de BMW Group, meer bepaald binnen de financiële dienstverlening en bij de ontwikkeling van bedrijfsdomeinen. Als general manager van de BMW Group in de VS was hij verantwoordelijk voor de uitbreiding van de verzekeringen voor klanten in Noord-Amerika. Marcus Söldner behaalde zijn MBA aan het Henley Management College in Engeland en promoveerde in de chemie aan de TU München.

Dr. Tim Veil, directeur Financiën en beheer, blijft verantwoordelijk voor de afdelingen Financiën en Boekhouding, IT, Human Resources, ServiceCenter en CustomerCareCenter, Controlling en Herverzekering, Project- en Procesmanagement, Inkoop en Gebouwbeheer.

Voorzitter Axel Berger blijft aan het hoofd van de onderneming en is verantwoordelijk voor de juridische afdeling en voor de afdelingen productbeheer, schade en voor de verkoop in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daarnaast gaat hij zich internationaal ook toeleggen op de ontwikkeling van nieuwe strategische bedrijfsdomeinen voor CarGarantie.

De directie heeft zich vast voorgenomen om verder te werken aan het internationale marktleiderschap.