Omzet CarGarantie swingt de pan uit: kwaliteit loont


Ook in 2015 zette CarGarantie zijn groei gestaag voort en schitterde de organisatie opnieuw met een hogere omzet. Die ontwikkeling staaft de overtuiging dat het garantieconcept van CarGarantie op de markt inderdaad uitermate goed aanslaat. Zo konden in België en Nederland tal van nieuwe handelspartners voor het concept warm worden gemaakt en kon de samenwerking met constructeurs en importeurs worden uitgediept.

Sterke ontwikkeling

De voorbije tien jaar groeide de onderneming continu en ook in 2015 werd die internationale expansie voortgezet. Daarbij steeg de omzet van 220 tot 234 miljoen euro. Met nagenoeg 50 jaar ervaring op de teller en 2,1 miljoen garantieovereenkomsten in portefeuille behoort CarGarantie tot de toonaangevende speciale verzekeraars in Europa. Meer dan 30 constructeurs en importeurs en nog eens ruim 23.000 gekwalificeerde autobedrijven stellen alleen al binnen Europa hun vertrouwen in de knowhow van deze gespecialiseerde verzekeraar. Naast garantieproducten op maat voor nieuwe en tweedehandswagens, evenals voor motorfietsen en elektrische fietsen pakt de organisatie uit met uitgekiende concepten die de klanten voor jaren aan dealers en gespecialiseerde handelaars binden. De garantiespecialist hecht met name in hoge mate belang aan de verschillende diensten rondom de garantie zodat de CarGarantie partners zich voor het volle pond kunnen toespitsen op hun vak.

CarGarantie België en Nederland
CarGarantie is intussen 14 jaar op de Belgische en 16 jaar op de Nederlandse markt actief. De organisatie werkt in deze landen met 16 importeurs samen: BMW Motorrad, Citroën, Ford, Harley-Davidson, Honda, Hyundai, Kia, KTM, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, smart, Subaru en Volvo.

Internationale aanwezigheid:

Intussen is CarGarantie actief in 18 Europese landen, evenals in China en telt de onderneming 450 medewerkers in elf vestigingen. Op stapel staan voorts de marktintroductie in Denemarken en in de Aziatische regio. Dankzij die internationale aanwezigheid kan CarGarantie grensoverschrijdende programma's voorstellen die perfect aansluiten op de noden van de partners. Zo werden er Europese samenwerkingsverbanden opgezet met Mazda en Volvo wat betreft auto's en BMW Motorrad, KTM en Harley-Davidson wat betreft motorfietsen.

Axel Berger, bestuursvoorzitter CarGarantie:

 "Wij zijn bijzonder verheugd om ook in België en Nederland onze aanwezigheid op de markt verder tot ontwikkeling te hebben kunnen brengen met tal van nieuwe samenwerkingsovereenkomsten met dealers en importeurs. Als marktleider doen we er alles aan om onze partners zo optimaal mogelijk te ondersteunen en continu nieuwe bakens uit te zetten. Onze omzetevolutie geeft aan dat we met die doelstelling de juiste weg bewandelen."

Download PDF